名古屋大学 NU-mado.文系教務課WEB

HOME > (日本在住者向け)令和5年10月入学手続きについて/【For Domestic Residents】Guides to Entrance Registration Procedure:October 2023

名古屋大学 Nagoya University

【日本在住者向け】令和5年10月入学手続きについて/【For Domestic Residents】Guides to Entrance Registration Procedure:October 2023

  • 大学院(博士前期課程・博士後期課程) Graduate School (Master’s Course and Doctral Course)
  • 研究生・大学院研究生・科目等履修生・聴講生 等 Research Student, Graduate School Research Student, Credited Auditor, Audit Student, etc
  • 手続期限 DEADLINE

    令和5年9月15日(金)【必着】
    ※ただし,以下(大学院生のみ)については,手続期限が異なります。
    ・「7.授業料納入のための口座登録(Web登録)」:令和5年10月2日(月)~10月31日(火)

    September 15(Fri), 2023 [must arrive by this date]
    *However, the deadline is different for the followings. (Graduate School (Master’s Course and Doctral Course) only)
    ・“7.Bank Account Registration Procedure for Tuition Fee Payment (Online Registration)” : October 2(Mon.) -October 31(Tue.), 2023.

    手続方法 HOW TO SUBMIT REQUIRED DOCUMENTS

    ⼊学⼿続期限内に⽂系教務課(下記連絡先一覧)へ簡易書留にて必要書類を郵送してください。
    Please mail the required documents in a trackable way to Students Affairs Division office (under “CONTACT ADDRESSES” of this guide) by the deadline.

    ※期限までに入学手続をしなかった場合は,入学資格は取り消されます。
    *If you do not complete the registration by the deadline, you may be regarded as having declined the offer of admission.

    連絡先一覧 CONTACT ADDRESS
    〒464-8601
    愛知県名古屋市千種区不老町 名古屋大学文系教務課
    Students Affairs Division, Schools of Humanities & Social Sciences, Nagoya University
    Furo-cho, Chikusa-ku, Nagoya city, Aichi, Japan
    ZIP CODE:464-8601
    学部・研究科
    School/Graduate School
    メールアドレス
    E-mails
    文学部・人文学研究科
    Humanities
    hum@t.mail.nagoya-u.ac.jp
    教育学部・教育発達科学研究科
    Education & Human Development
    educa@adm.nagoya-u.ac.jp
    法学部・法学研究科
    Law
    law-kyomu@t.mail.nagoya-u.ac.jp
    経済学部・経済学研究科
    Economics
    bun-kei@t.mail.nagoya-u.ac.jp
    国際開発研究科
    International Development
    gsidoffice@adm.nagoya-u.ac.jp
    保険に関すること
    Insurance
    bun-shien@t.mail.nagoya-u.ac.jp
    各種免除制度・奨学支援に関すること
    Scholarships and Fee Exemption
    (関係Webサイト)Reference Website:
    https://www.nagoya-u.ac.jp/academics/support/index.html
    https://en.nagoya-u.ac.jp/academics/scholarship/index.html
    https://sed.adm.nagoya-u.ac.jp/en/campus/scholar.html
    https://mado.adm.nagoya-u.ac.jp/
    教職課程に関すること(介護等体験含む)
    Teacher-training programs(including care-giver training)
    kyosyoku@t.mail .nagoya-u.ac.jp
    教職課程に関すること(介護等体験含む)
    Teacher-training programs(including care-giver training)
    kyosyoku@t.mail.nagoya-u.ac.jp
    機構アカウント及び名大IDに関すること
    For inquiries about the THERS account and Nagoya University ID
    (機構アカウント関係Webサイト)
    Reference THERS account Website:
    https://icts.nagoya-u.ac.jp/ja/services/thersac/index.html
    (名大ID関係Webサイト)
    Reference Nagoya University ID Website:
    https://icts.nagoya-u.ac.jp/ja/services/nuid/
    情報サービスに関すること
    For inquiries about information services
    it-helpdesk@icts.nagoya-u.ac.jp

    大学院(博士前期課程・博士後期課程) Graduate School (Master’s Course and Doctral Course)

    ↓↓まずはこちらを御覧ください↓↓ ↓↓”First of all, please click here.”↓↓

    入学手続要領 Guides to Entrance Registration Procedure:October 2023
    様式一括ダウンロード Download all forms

    ↑↑システムメンテナンスのため、2023年9月12日(火) 20:00~23:00はダウンロードできません。↑↑ ↑↑”Due to system maintenance, downloading will not be available from 20:00 to 23:00, September 12(Tue), 2023.”↑↑

    1. 入学料受付証明書貼り付け台紙 Form for pasting the certificate of Admission Fee Transfer Payment(download)
    2. 学生個票 Student Record(download)
    3. 宣誓書 Pledge(download)
    4. 保証書(download)/ Guarantee(download)
    5. 情報セキュリティポリシー遵守誓約書〔提出用〕 Pledge of Compliance with Nagoya University Information Security Policy(For submission)(download)
    6. 学生証用写真貼り付け台紙(入学手続書類同封) Photo form for student ID(Enclosed with entrance registration procedure documents)
    7. 授業料納入のための口座登録(Web登録) Bank Account Registration Procedure for Tuition Fee Payment (Online Registration)
      https://www.nagoya-u.ac.jp/academics/campus-life/tuition/tuition_sub/web.html を参照の上,

      令和5年10月2日(月)6:00 ~ 10月31日(火)23:59【厳守】に登録(入学後忘れずに)してください。授業料免除申請の有無にかかわらず登録してください。

       Register on https://en.nagoya-u.ac.jp/academics/campus_life/tuition/about_the_bank_account_online_registration_for_tuition_fee_payment.html

      from October 2(Mon.) 6:00 to October 31(Tue.) 23:59, 2023(*Strictly enforced)(Don’t forget after enrollment.) Register regardless of whether or not you are applying for tuition fee exemption.

    8. 在留カードのコピー(両⾯) Copy of Residence Card (front & back)
    9. パスポートのコピー Copy of your passport
    10. 同意書 Letter of Consent(download)
    11.  「留学生に関する個人情報の取り扱いについて」をご覧になってから, 署名し提出してください。
       After reading “The Management of Nagoya University Students’ Personal Information“, please sign and submit the form.
    12. 入学料免除・徴収猶予及び授業料免除について Admission Fee Exemption and Admission Fee Deferred Payment/ 2023 Tuition Fee Exemption

       書類提出,システム登録ともに締め切りがあります。締め切りを過ぎてからの受付は一切いたしません。また,締め切りはすべて日本時間となりますのでご注意ください。
       There is a deadline for both document submission and system registration.We will not accept any applications after the deadline.Also, please note that all deadlines are in Japan time.

      希望者は次をよくご覧ください。 If you wish to apply, please read the following carefully.

    13. 学生教育研究災害傷害保険等加入申込書(希望者のみ,ただし教育発達科学研究科は全員加入
      Personal Accident Insurance for Students Pursuing Education and Research Application Form
      *Optional (All Students of Education & Human Development must apply for this insurance.)

      (download)
      払込取扱票記入要領 How to fill out “払込取扱票”

       これら保険の詳細は次を御覧ください。 For more information about these insurance, please see the following.

    14. 卒業・修了証明書 Certificate of Completion
    15. 成績証明書 Transcripts
    16. 退職・休職証明,⼊学承諾書等 Letter of Acceptance / Resignation (or Leave of Absence from Work) Certificate
    17. 入学辞退届 Notice of Enrollment Decline (download)

    令和5年10月当初の諸行事等について About the Academic events etc. at the beginning of October 2023

     令和5年10月当初の諸行事等の詳細はこちらで確認してください(随時更新)。
     Please check here for the latest information about the Academic events etc. at the beginning of October 2023 (Update from time to time)

    研究生・科目等履修生・聴講生等 Research Student, Graduate School Research Student, Credited Auditor, Audit Student, etc

    ↓↓まずはこちらを御覧ください↓↓ ↓↓”First of all, please click here.”↓↓

    入学(継続)手続要領 Guides to Entrance Registration Procedure:October 2023″
    様式一括ダウンロード Download all forms

    ↑↑システムメンテナンスのため、2023年9月12日(火) 20:00~23:00はダウンロードできません。↑↑ ↑↑”Due to system maintenance, downloading will not be available from 20:00 to 23:00, September 12(Tue), 2023.”↑↑

    1. 入学料受付証明書貼り付け台紙 Form for pasting the certificate of Admission Fee Transfer Payment(download)
    2. 学生個票 Student Record(download)
    3. 講義題目・研究テーマ(継続者用) Course title / Reseach theme (For extended students)(download)
    4. 情報セキュリティポリシー遵守誓約書〔提出用〕 Pledge of Compliance with Nagoya University Information Security Policy (For submission)(download)
    5. 学⽣証⽤写真 Photo for student ID card
    6. 在留カードのコピー(両⾯) Copy of Residence Card (front & back)
    7. パスポートのコピー Copy of passport
    8. 同意書 Letter of Consent(download)
    9.  「留学生に関する個人情報の取り扱いについて」をご覧になってから, 署名し提出してください。
       After reading “The Management of Nagoya University Students’ Personal Information“, please sign and submit the form.
    10. 卒業・修了証明書 Certificate of Completion
    11. 入学辞退届 Notice of Enrollment Decline(download)

    *重要 NOTICE*
     授業料は文系教務課窓口で納入依頼書(請求書)を配付します。入学月(10月入学者は10月中)に納入してください。
     After enrollment, a tuition fee payment coupon “納入依頼書(請求書)” will be distributed at the office, so please pay the tuition fee within the month of enrollment. For students enrolled in October, please pay during October.